dimecres, 9 de febrer del 2011

Escola Olga Xirinacs de Tarragona


Hola a tothom.
A partir de demà dia 10 de febrer i fins el 21, començo una substitució a l'Escola Olga Xirinacs de Tarragona; la veritat és que n'he sentit molt a parlar, com a innovadora i creativa i em fa molta il·lusió poder conèixer-la.

Avui he acabat la meva substitució a l'Escola Olga Xirinacs de Tarragona. En aquesta ocasió he fet de "Directora", je, je, és broma, he substituït a la Rat (la directora), a qui des d'aquí li envio una abraçada i li dono les gràcies per aquesta oportunitat d'haver estat a la seva escola.

L'escola Olga Xirinacs és molt especial, és petita i acollidora i això permet que, en poc temps, coneguis l'escola, el professorat i a tots els infants. Quan arribes a l'escola veus uns passadissos molt ben decorats, amb uns treballs de plàstica molt creatius. A més treballen per projectes i això permet que els infants aprenguin a partir dels seus interessos i motivacions. També tenen un hort on les famílies hi han col·laborat molt, és molt bonic, tenen enciams, arbres fruites, plantes aromàtiques, etc.

En aquesta substitució he fet l'anglès a P5 i a 1er. Treballem l'Anglès a partir de la psicomotricitat. A P5 hem treballat les parts del cos amb cançons i danses, hem fet jocs com el del "Hunter and the Rabbit" i també hem fet activitats a la pissarra digital.

Amb l'alumnat de 1er hem treballat el conte de la "Winnie the witch" i també les seves cançons amb activitats a la pissarra digital.

També treballen per racons i els infants de P3 i P4 van de forma conjunta a jugar; al igual que els de P5 i els de 1er, nosaltres fem d'acompanyants i de guies i resolem els conflictes quan és necessari.

El dimarts a la tarda vam fer tallers internivell i intercicle (P3, P4, P5 i Primer) entre d'altres racons, (cuina, sentits, etc.) a mi em va tocar el d'Ecologia. Amb el infants vam anar a l'hivernacle on hi tenim plantes, a la Maripili (que és una paperera que menja piles i així les recicla), un arbre que ara encara no té fulles, etc. Allí els de primer ensenyen als més petits els diferents elements que hi trobem mentre els de P4 reguen les plantes. Després vam anar a l'hort a veure si descobríem un arbre que encara no tenia fulles però que ja tenia flors...si si l'ametller, quan vam ser allí vaig llegir un poema d'en Joan Maragall "l'Ametller". Vam veure la diferència entre els enciams que estan a l'intepèrie i els que estan a dintre del petit hivernacle, aquests últims estaven molt més grans i verds i vam fer hipòtesis dels perquès. Després de fer un recorregut observant totes les plantes i els animalons que ens van venir a veure a l'hort, vam anar a la classe i allí vam repartir dues balenes (la blava i la grisa) als infants de P5. Són dues balenes de peluix i cadascuna té un conte per a explicar amb la família.

També he estat amb l'Esther a P3 fent un treball de maquillatge de pallassos i he fet matemàtiques i he explicat un conte a l'aula de P4 de l'Anna.

Els divendres fem l'hora del conte ja que la Rat, a qui jo he substituït, és una gran conta-contes i vaig explicar el conte del Gall Fer. El cant d'en Flit; els infants s'ho van passar molt bé i jo explicant-lo, encara més.

Per acabar, vull agrair a l'Anna (la Cap d'Estudis) que em va fer una agradable acollida, i em va explicar el funcionament i em va ensenyar tot el centre.
A totes les meves companyes: les Esther, la Carme, la Rosa, l'Anna, el David i l'Armand.
També vull enviar records a les conserges, a la Chayma i al personal d'acollida i del menjador, en especial a la Mapi, amb qui he tingut més relació.

Finalment vull enviar un petó a tots els nens i les nenes de l'Escola Olga Xirinacs, ja que m'han fet sentir molt estimada.

Fins aviat...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Vicky,
per a nosaltres ha estat una sort tenir-te.Ets una mestra competent, disposada i entusiasta. Moltes gràcies per la teva dedicació d'aquests dies al centre.

Rat

Anònim ha dit...

Vicky guapa ... ja saps lo que t'estimen l'Uxue i l'Unax ... al meu poble diuen "si el río suena es porque lleva agua"

Vicky ha dit...

Je je, fins avui no he vist el comentari. Jo també els estimo molt, la veritat és que m'ho passo molt bé quan estic amb ells.

Petons i records