dimecres, 30 de març del 2011

Escola La Ginesta de Segur de Calafell

Hola
Ja fa dies que estic a l'escola la Ginesta de Calafell i sembla que hi estaré una mica més, per tant vull aprofitar aquest espai per comentar el que he fet amb els infants de la classe dels Dofins.

Primer de tot vull agrair a tots els meus companys i companyes de l'escola que m'han acollit molt bé al centre i m'han ajudat en tot moment. Per cert, aquesta substitució l'estic fent com a tutora de P3 A de la classe dels Dofins.

Les primeres setmanes vam estar treballant la primavera a través de la música d'Antonio Vivaldi, de dites, etc. i també vam treballar les obres d'Andy Warhol; vam fer la tapa de l'àlbum del 2n trimestre a partir d'un dels seus quadres:













També vam treballar la llegenda de Sant Jordi, a partir del conte i dels seus personatges.

Finalment i, abans de marxar de vacances de Setmana Santa, vaig tenir l'oportunitat d'anar de colònies. Vam anar a l'alberg Santa Maria del Mar de Coma-Ruga on els infants s'ho van passar d'allò més bé fent activitats al voltant del mar.


L'últim dia d'escola pel matí vam fer la mona entre tots i totes i a la tarda, sabeu què ens va passar? doncs que quan la vam anar a buscar a la cuina no estava, el lladre de mones se l'havia emportat i ens va anar deixant pistes per tota l'escola fins que, al final, la vam trobar a la biblioteca i llavors ens la vam menjar. Vam aprofitar també per pintar una mona amb xocolata i, que bé que ens ho vam passar perquè els infants mentre pintaven van aprofitar per menjar-se-la.
Al tornar de vacances hem començat a fer un treball més específic sobre el propi nom i el dels companys i companyes, també hem decidit el tema del nostre projecte, que serà el cavall i, continuem treballant els contes, les cançons, etc.

Aquesta setmana del 2 al 6 de maig començarem a treballar el circ ja que, la setmana que ve, marxem d'excursió a Copons (prop d'Igualada) on farem un taller de circ que ens permetrà per un dia formar part del fantàstic món de l'espectacle.

La sortida al Circ de Copons ha estat magnífica, els nens i les nenes s'han sentit per un dia artistes de circ, han pogut fer malabars, disfressar-se de pallassos, veure un espectacle magnífic i, tot, en un entorn natural màgic.










Després del tema del circ, on hem treballat els diversos elements que el componen, ens hem pintat la cara de pallassos, hem fet malabars, equilibris, etc. a la sala de psicomotricitat amb la Núria, hem començat a treballar els aliments, i més concretament les fruites i les verdures.

Hem portat a l'aula moltes fruites i verdures i, a plàstica, hem treballat al pintor Italià Giuseppe Arcimboldo; aquest, va inventar un estil de retrat en el qual els rostres estaven compostos per agrupacions d'animals, de flors, fruites i, tota classe d'objectes. Nosaltres hem treballat dos obres i, a més a més, els nostres nens i nenes han fet de peces d'art vivents mireu, mireu i gaudiu:















Paral·lelament al treball dels aliments hem desenvolupat el projecte dels cavalls. Aquí us deixo unes fotos del procés que hem seguit.



Finalment i després de molts aprenentatges, rialles, emocions i sentiments s'acaba la meva primera substitució llarga com a tutora d'una classe de P3. Han estat tres mesos intensos i des d'aquí vull enviar un petó molt gran a tots els nens i nenes de la classe dels dofins de P3A i a les seves famílies, que m'han fet sentir una mestra molt estimada. Aquí us deixo el vídeo que vaig elaborar com a record d'aquest curs de P3


Per acabar aquest raconet de l'escola vull acomiadar-me dels meus companys/es de la Ginesta i desitjar-los que allà on estiguin l'any que ve, tinguin molta sort i que gaudeixin de la seva feina.
MOLTA SORT A TOTS I A TOTES!!!

No voldria marxar però, sense fer menció al meu GRAN company de viatge, al TONI, que m'ha aguantat, m'ha escoltat i m'ha fet companyia en els viatges a l'escola.
Gràcies TONI, no t'oblidaré!!!
... i segueix lluitant per una escola millor

1 comentari:

Toni ha dit...

Hola Vicky!

Què dir que no ens haguem dit ja! No puc més que agrair-te les teves paraules, excessives però reconfortants.
M'agrada molt la teva mestra, una llàstima no poder haver-te gaudit més a l'escola!
Ha sigut un plaer poder anar plegats a treballar aquests tres mesos, poder compartir els neguits, experiències, aprenentatges i reptes. M'agradaria tornar a compartir espai educatiu amb tu, de totes formes no pensis que et lliuraràs tant fàcil de mi!
Molts petons, molts ànims i molta sort!
toni