dilluns, 22 de febrer del 2010

Escola Sant Salvador de Tarragona

Estic molt contenta de comunicar que tinc una substitució fins a final de curs a l'escola Sant Salvador de Tarragona.

En aquest cas faig de mestra de suport a Educació infantil substituint a la MªPaz, a qui des d'aquí li desitjo que tot li vagi molt bé en el seu embaràs, i també aprofitar per donar-li les gràcies per aquesta oportunitat que m'ha donat de fer de mestra fins al final de curs.

l'Escola Sant Salvador és molt gran, té tres línies a infantil i dos a primària, però també és molt acollidora; des del primer dia que m'he sentit que formava part del seu equip, i això és gràcies a la direcció i, sobretot, a les meves companyes d'infantil que m'han acollit com si sempre hagués estat treballant amb elles.

La meva tasca de suport la realitzo fent la música des de P3 a P5 i la informàtica a P5, així com els racons, les cançons i els contes a P3 per les tardes i una classe a la tarda amb P5A, amb qui hem treballat el Selvin i la seva vida a Guatemala i més endavant realitzarem petits experiments per descobrir el nostre entorn, etc.

La veritat és que per a mi, que tinc la especialitat d'infantil, ha suposat un repte fer front a la música d'infantil, però cada dia aprenc més coses i m'ho passo molt bé amb les classes.

La setmana del 22 al 26 de febrer vaig treballar:

MÚSICA
A P3:
  • El so i el silenci a través de la cançó "l'herba de poniol".
  • El triangle, a partir de la cançó "roda moliner"
A P4:
  • El timbre i la durada, a partir d'instruments com el triangle, els cròtals, les claves, la caixa xinesa, etc.
A P5:
  • La durada i el silenci a partir de la "Música per a una pantomima" de Mozart.
  • La vida de Mozart.
  • Vam aprendre la dansa del "peu i la mà"
INFORMÀTICA
A P5:
  • Ampliar el coneixement sobre les característiques del lleó i l'elefant amb suport TIC.
  • Progressar en el domini de l'escriptura, a partir de noms d'animals en un full de text de l'ordinador
  • Joc del clic sobre animals salvatges (amb puzzles, relacions amb el so de l'animal, quantitats, etc.)
La setmana de l'1 al 5 de març
vaig treballar:

MÚSICA

A P3:
  • El so, el silenci i el triangle, a partir de la cançó "roda moliner"
  • La pandereta a partir de la cançó "A Betlem"
A P4:
Com que els infants de P4 estan realitzant tot un treball sobre l'alimentació saludable, aquesta setmana hem treballat la cançó del "cuiner", treballant al mateix temps el tempo i l'estructura (ràpid-lent).




A P5:
  • Vam escoltar la "simfonia del rellotge" de Hydn.
  • La vida de Hydn.
  • Vam aprendre la història de la velleta i els seus rellotges.
  • Vam teatralitzar la història de la velleta amb la simfonia del rellotge.
INFORMÀTICA

A P5:
  • El vocabulari bàsic.
  • Joc per ordenar les lletres de les paraules.
  • Joc del clic sobre relacions de, paraules-imatge, completar paraules, etc.
La setmana del 8 al 12 de març
estic treballant:

MÚSICA

A P3:
  • La pandereta a partir de la cançó "A Betlem"
  • L'audició "petits riens" de Mozart.
  • Mozart.
A P4:
  • Ràpid - lent a partir de la "dansa Alemanya" de Mozart
  • La vida de Mozart.
A P5:
  • Fort-fluix, ràpid i lent a partir del so dels instruments.
  • Fort-fluix, ràpid i lent a partir de la cançó i joc de mans: "clic-clac"
INFORMÀTICA

A P5:
  • El vocabulari bàsic.
  • Inici a Internet
Us deixo el poema que vaig dedicar a l'escola l'últim dia de curs; ja que allí he fet grans amics i grans amigues. Sé que sempre que ho necessiti podré anar a Sant Salvador, ja que em sentiré com a casa.

HOLA A TOTHOM,
EM DIC VITORINA I,
COM JA SABEU,
SÓC INTERINA.

EL 19 DE FEBRER VAIG TENIR UN NOMENAMENT,
I A SANT SALVADOR,
VAIG VENIR CORRENT;

ALLÍ EM VA REBRE MªPAZ,
QUE TENIA UN GRAN EMBARÀS,
I QUINA VA SER LA MEVA ALEGRIA
QUAN VAIG SABER, QUE ALLÍ EM QUEDARIA.

LI VAIG PREGUNTAR:
QUÈ ÉS EL QUE HE DE FER?
I EM VA CONTESTAR:
INFORMÀTICA, MÚSICA I REFORÇ A P3.

JO NERVIOSA EM VAIG POSAR,
NO SABIA SI HO PODRIA AFRONTAR,
PERÒ POC A POC,
I AMB MOLTA AJUDA,
DE SEGUIDA EM VAIG POSAR A CANTAR.

I AQUÍ ESTIC JO AVUI,
FORMANT PART D'UN GRAN EQUIP,
M'HE SENTIT SEMPRE MOLT VALORADA
I PER LES MEVES COMPANYES D'INFANTIL MOLT ESTIMADA.

GRÀCIES A L'EQUIP DIRECTIU,
ALS COMPANYS I COMPANYES D'INFANTIL I PRIMÀRIA
A LES MONITORES D'ACOLLIDA I DE MENJADOR
TAMBÉ ALS CUINERS I A LES DONES DE NETEJA DE L'ESCOLA,
I ALS CONSERGES: CARME I JOSE QUE MAI M'HAN DEIXAT SOLA.

I SOBRETOT, SOBRETOT, VULL DONAR LES GRÀCIES
ALS XIQUETS I LES XIQUETES DE L'ESCOLA SANT SALVADOR
QUE AMB LES SEVES RIALLES I LA SEVA MIRADA
M'HAN FET SENTIR LA MESTRA MÉS AFORTUNADA.

GRÀCIES A TOTS I A TOTES
NO US OBLIDARÉ MAI!!!

Aquesta poesia va dedicada especialment al Víctor, el nen de la Mª Paz que va fer possible que pogués anar a l'escola i conegués a persones fantàstiques que han marcat la meva vida professional i també personal.

FINS AVIAT.....

2 comentaris:

Rosa ha dit...

hula coseta. Ja estic per ací, jijij.
Tenia ganesde vore el teu raconet.
compi compi ara quan passen les opos ens ho anem a passar pipaaaa, iuuujuuuuuu!!!!

M'alegre que hages acabat al meu costat "experimentant" en disolucions, llavoretes i ja veurem que més...
besitos, besitets i besots

Iris ha dit...

Hola Vicky,
ara que ja et tinc fitxada intentaré fer un linc des del meu bloc, a veure si me'n surto, així sempre estarem connectades, oi?
Per cert, molta sort aquesta setmana en els nomenaments!!!

Muá!!!

Iris